نوشته‌های تازه

10 ویژگی رژیم لاغری

10 ویژگی رژیم لاغری

برای رژیم غذایی لاغری باید نکات مختلفی را درنظر گرفت. که این نکات به لاغر شدن شما و بالا رفتن اراده و انگیزه شما در لاغر شدن کمک میکند.

رژیم غذایی لاغری
10 ویژگی رژیم غذایی لاغری

1. در رژیم لاغری تمامی مواد لازم بدنتان تامین گردد.

یک رژیم غذایی خوب باید به شکلی باشد که تمامی مواد لازم بدنتان از قبیل  آب ، کالری ، ویتامین ، مواد معدنی و …  تامین گردد. و این مواد به صورت یکنواخت در تمامی زمان رژیم در برنامه غذایی شما وجود داشته باشد.

2. سوزاندن چربی اضافه باید در رژیم لاغری در نظر گرفته شود.

رژیم غذایی نادرست میتواند به شکلی باشد که در یک زمان کوتاهی وزن شما به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کند. این کاهش وزن بخاطر کاهش آب بدن و عضله شما و چربی بدن شما کاهش پیدا نمی کند. و بعد از تغییر برنامه غذایی  به سرعت وزن شما به حالت قبل باز میگردد.

در صورتی که باید رژیم غذایی لاغری به شکلی باشد. موادی از برنامه غذایی شما کم شود تا چربی بدن شما کاهش پیدا کند. و این نوع رژیم همواره در برنامه غذایی شما رعایت شود.

3. رژیم لاغری به سلامت شما کمک کند.

رژیم لاغری باید به شکلی طراحی و برنامه ریزی شود که سلامت جسمی شما در نظر گرفته شود.

در این رژیم باید به تمامی بیماریها و حساسیت های فرد در نظر گرفته شود و ورزش و فعالیت های بدنی مطابق با سبک زندگی افراد باشد.

4. گرسنگی نباید در طول رژیم غذایی وجود داشته باشد.

در رژیم غذایی اصولی و درست باید مقدار کافی فیبر و آب فراوان گنجانده شود. تا افراد در طول مدت رژیم لاغری اخساس گشنگی نکنند. مانند سوپ و سبزیجات و میوه ها که این مواد باعث می شود شما احساس سیری کنید. و میل به غذا را کاهش میدهد.

رژیم غذایی که افراد احساس گشنگی میکنند. باعث میشود انگیزه افراد کاهش پیدا کند و این رژیم به زودی کنار گذاشته میشود.

5. با تغییر برنامه غذایی احساس راحتی و شادابی به شما دست بدهد.

در رژیم غذایی لاغری باید مواردی را درنظر گرفت که افراد با اشتیاق آن را انجام دهند. مانند حذف چربی ها و عادت های نامناسب غذایی که عموما افراد را رنج میدهد و حذف این مواد و اصلاح بعضی از موارد تغذیه باعث شادابی میشود.

در واقع سبک زندگی و تغذیه افراد با رژیم غذایی اصلاح گردد. و در طول رژیم غذایی فرد این عادت های غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهد. و رژیم هایی که راحتی افراد را می گیرد. و فرد فقط این عادت غذایی را تا اتمام رژیم غذایی تحمل میکند باعث ناراحتی و از بین رفتن شادابی و ختی ایجاد افسردگی می گردد.

6. رژیم غذایی مطابق با برنامه غذایی دیگر اعضای خانواده باشد.

رژیم غذایی مناسب به معنی جدا شدن سفره غذایی افراد با خانواده خود نیست و به گونه ای نباشد. که فرد ساعت های زیادی را در آشپزخانه و برای فراهم کردن مواد غذایی برای رژیم خود صرف کند.

7. عوارض رژیم لاغری در نظر گرفته شود.

رژیم غذایی باید تحت نظر متخصص باشد و در صورتی که عوارضی مانند ریزش مو و افتادگی پوست و یبوست و … اتفاق افتاد فورا رژیم غذایی اصلاح و موارد به وجود آمده رفع گردد.

8. تاثیر رژیم غذایی روی قاعدگی خانم ها

یکی از مشکلاتی که بانوان در طول رژیم لاغری مواجه میشوند اختلالات هورمونی در طول دوره قاعدگی میباشد. که باعث پرخاشگری ، عصبانیت و حتی افسردگی میشود که این موارد باید در نظر گرفته شود تا افراد دچار مشکلات روحی نگردند.

9. وعده های غذایی در طول رژیم لاغری

در رژیم باید 3 وعده غذایی  همچنین 2 میان وعده غذایی باید وجود داشته باشد. و حذف هر کدام آسیب زیادی به جسم افراد وارد می کند.

10. ورزش تاثیر بالایی در تثبیت وزن دارد.

ورزش مانند تغذیه در لاغری و کاهش وزن تاثیر ندارد ولی در تثبیت و جلوگیری از چاقی دوباره میشود.

در یک رژیم غذایی مناسب باید ورزش گنجانده شود تا سوخت و ساز  بدن تنظیم گردد. برنامه ورزشی باید فعالیت بدنی قبل از رژیم بررسی و به تناسب ان برنامه و حرکات ورزشی  انجام گردد.

سایت 2bfit.ir بهترین و اصولی ترین رژیم های غذایی را برای افراد تنظیم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *